19 October 2006

-------

بی انگار ِِ دست / در شرم ِ لایه ها

نم - به - نم / نخلهای ِِ بی مزه

" دمَ – به – دَم / فوران ِ شیرین / از " چند " تا " باز


در انزوای ِ محکوم / به جهان ِِ آب رفته / از سـَر

صلیبی / بی - هرزه

از چهار شرط ِ بی - غش / امّا

در لرزه های بی - بکارت

. . . / امّا /


حوالی ِ آن سه گوش ِ کوچک / بوی ِ من

از نـَمور ِ کوبش ِ غده های ِِ بی - هندسی

در حفاظ ِِِِ سرخ - جویده ی درد

نرمینه ی ِ غضروفهای پیاپی - مرتفع


به هجوم ِ شرجی ِ سیّال / حریص تر

باز / دَم های باز- دَم شده / باز

سرریز ِ تو به میان ِ تن / رخ – داد ِ با – سکوت


دوباره / بوی ِ شرم

سواحل ِ پُر - کار

گـُرهای ِ با - جنون

انجام ِ بی - سـَر / باز

27 Comments:

At 19/10/06 9:22 am, Anonymous Anonymous said...

سلام
نمي دونم خيلي نوشته بودم
نمي دونم رسيد يا نه؟
اخه خيلي برام مشكل بتونم
نظراتو بفرستم
سه تا گزينه گذاشتيد
چرا؟
.............
سخت ميكنه كار كسيو كه بخواد نظر بده
...............
راجع به پست ها گفته بودم
كه چرا اونا رو مي بندم
راجع به كسايي كه واقعا ميان و نظر راجع به متن مي دن
مي ترسم باز هم اينهمه بنويسم اخر سر به دستتون نرسه
بازم شعر جالبي گذاشتيد
فعلا نظر نمي دم
اگه درست ارسال شد
شايد اومدم نظر دادم
.........
ممنون به خاطر حضور هميشگي شما

 
At 19/10/06 3:30 pm, Anonymous Anonymous said...

سلام دوست عزیز نوشته بودید از اینکه در وبلاگتان از کامنتهایی چون عالی است و جالب است و ... استفاده شود بیزارید و به دنبال نقد هستید و لابد نقد کوبنده : شعری که نوشته اید در فضایی درون گرا و ذهنی می چرخد و لذا باید به موازت کشش این فضا به زبان متناسب با متن برسید و واژه های متوازن با فضا بکار ببرید درحالی که در شعر شما ایجاد این فضات جز با بکار بردن ترکیبات سر در گمی چون بی انگار دست و از چهارشرط بی غش و ... صورت نگرفته که کمک شایانی هم به لحن صورت نداده اند همچنین استفاده از علایم سجاوندی در برخی جاها اشتباه بکار برده شده اند مثلا در بند (حوالی آن سه گوچک ...نباید از / استفاده شود و بوی من باید به سطر بعد جابجا شود هر چند گفته می شود تقطیع شعر بیشتر به شاعر مربوط است ولی باید دانست که اگر ما قایل به ساختار مدون در شعر سپید هستیم باید نکاتی که در تقطیع اهمیت دارند را رعایت کنیم.جای حرف زیاد است ولی فضای اینترنت مجال کمتری به ما می دهد اگر تمایل دارید بیشتر به بحث بپردازیم می توانید به من ایمیل بزنید . موفق و پیروز باشید

 
At 19/10/06 5:40 pm, Anonymous Anonymous said...

خوش ام آمد ... قشنگ بود ... پیپ قرمز

 
At 21/10/06 6:56 am, Anonymous Anonymous said...

salam
fazaye zananeye karboordi
inja matn be koneshhaye zanane nazdik shode amma na kamelan movavfagh ...

 
At 21/10/06 6:58 am, Anonymous Anonymous said...

kameltar mokhanim
va nazar midahim mard afkan
ghadam ranje konid shoma ham

 
At 21/10/06 12:20 pm, Anonymous Anonymous said...

یک نم اینجا ببار
به این روح سیاه پاره پاره
بیابانی شده قلبم
برای عشق های بچه گانه
ببین یک دم مرا
نایی ندارم
میان شعله های عشق پاکت
نفس را بی اراده کم میارم
نه بالی مانده تا پرواز رویا
نه شعری مانده تا بسازم آشیان را
شدم تنها و بال و پر شکسته
تمام حرف من را شب نوشته
...........................سلام

 
At 22/10/06 9:33 am, Anonymous Anonymous said...

سلام
دوست من
خواندم
موفق باشی

در این کوبشهای مداوم شعری که از ذهنتان می تراود

 
At 22/10/06 11:33 am, Anonymous Anonymous said...

یه معجزه میخوام.یه معجزه مختص به خودم.به مثال معجزه ایی که برای ابراهیم فرستاد.معجزه من اما میتونه کوچک تر باشه.خیلی کوچک تر.حتی یه چرخش.یه حرکت به چپ یا شایدم راست

 
At 22/10/06 5:49 pm, Anonymous Anonymous said...

چرخش خوبی ست ترنج // اسیر
می کند تا به آخر //

ادامه دهید // دوباره

اما//
گوش نامحرم نباشد جای پیغام سروش

با پیوست عطر نارنج

 
At 23/10/06 9:34 pm, Anonymous Anonymous said...

با " رابین هود و تیرهای شقه – شقه روی هدف اما تو هنوز پرنس- جانی " و یک شعر به روزم ... پیپ قرمز

 
At 26/10/06 2:05 am, Anonymous Anonymous said...

شك دارم به ترانه اي كه زنداني و زندان بان يكجا زمزمه كند !!!!!!!


به أخرين ماموت يه سر بزن !!!!!!!

 
At 26/10/06 6:21 pm, Anonymous Anonymous said...

سلام

 
At 29/10/06 9:18 am, Anonymous Anonymous said...

عبارات مقطع و بی موتیف نوایی کار را پراکنده تر از آنچه هست میکند و هیچ دستگیره ای نیست که خواننده به آن چنگ بزند برای فهم پیرنگ کار . نمیدانم چرا این روزها همه با جمله ی کامل مشکل دارند. آنچه اساس شعر است چیز دیگریست نه حذف عمودی و افقی کلمات.

 
At 29/10/06 9:22 am, Anonymous Anonymous said...

الان پست قبلی ات را خواندم. بسیار قویتر از این یکیست.

ممنون

 
At 30/10/06 11:32 am, Anonymous Anonymous said...

عطرها در راهند ودوستت دارم ها آه چه کوتاه

 
At 30/10/06 5:09 pm, Anonymous Anonymous said...

bekarate divarhaye ta khorde.............
marz tahvil shod........
.......
sherat aali bud

 
At 30/10/06 8:14 pm, Anonymous Anonymous said...

be roozim !

 
At 31/10/06 12:48 pm, Anonymous Anonymous said...

میدونم که مخالفی اونم از پایه و اساس پس شاید سکوت بهتر باشه که اگر هم می گفتی به دیده منت می پذیرفتم و میدونی که خودم هم به شدت با اون چیزی که نوشتم مخالفم اما
در ضمن نمی دونم چرا رنگ فونت من شما رو اذیت می کنه و شما این همه اعتراض می کنی . خوب یه پیشنهاد هم بده دیگه . گرچه من عاشق این دو رنگم ولی به خاطر اینکه چشمای دوست خوبی مثل شما رو آذار ندم حاضرم تعویضش کنم رنگ فونتم رو .
شما بگو چه رنگی باشه من چیزی به ذهنم نمی رسه؟
راستی چرا نمی نویسی؟
اینجا یکی از جاهاییه که سکوتش رو دوست ندارم

 
At 1/11/06 11:20 am, Anonymous Anonymous said...

اوارهای کلمه
بدون شرح

 
At 1/11/06 7:44 pm, Anonymous Anonymous said...

salam.................khobi in post ro baz gozashtam............
biya...montezeram
........................
http://bushehrart7.blogfa.com

 
At 4/11/06 3:19 pm, Anonymous Anonymous said...

دستان همه ي كوچه هاي اين شهر مي لرزد از ترانه اي كه ما را نسوزاند دم به دم شهر نخواهم داد ........
باد اگر ديوانه هم شود !

 
At 5/11/06 12:14 pm, Anonymous Anonymous said...

پس چرا این همه سکوت؟

 
At 7/11/06 5:44 pm, Anonymous Anonymous said...

درونت را تا انتهاي زمين بيرون بريز
و لگد مال كن ذهنيت هاي را
مي توان به سادگي يك لبخند
تعارف كرد به زمان...
...........
امتحان كنم ببينم ميرسد يا باز بازي مي كند با ما....م

 
At 8/11/06 2:15 pm, Anonymous Anonymous said...

اون چه رنگی می تونه باشه ؟
راستش زیاد خنگ نیستما ولی
رنگی که هم گویای من باشد و هم گویای تو
چیزی بین نارنجی و آبی
؟

 
At 9/11/06 5:48 pm, Anonymous Anonymous said...

در من سواری خسته می تازد

در من هر آنچه عشق است ؛ می بازد

در من ابر و مه می بارد

اما باز

سواری خسته در من می تازد.

 
At 9/11/06 5:50 pm, Anonymous Anonymous said...

راهنمايي خيلي سختي بود
دلم مي خواهد كه بيشتر بخوانمت و اين اتفاق نمي افتد مگر با بيشتر نوشتن شما

 
At 9/11/06 5:50 pm, Anonymous Anonymous said...

YAHOO ID: panjelika2002

 

Post a Comment

<< Home